26 aug. 2017

Uppe på Langjökull

Idag är jag med en grupp uppe på Langjökull. Gruppen har åkt med supertruck upp på glaciären och är just nu inne i den tunnel i glaciären som företaget "Into the glacier" har byggt.
"Into the Glacier" Inne i glaciärtunneln

 Det är en mycket unik upplevelse att ta denna tur. Man åker från deras basläger "Klaki" i en supertruck upp till glaciären och får sedan en guidad vandring i tunneln. Vandringen tar ca 45 - 60 min.

Jag for som sagt inte själv med i dagens tur, eftersom jag gjorde turen för en månad sedan. Vädret idag är heller inte det bästa, som det var då jag for med en annan grupp.
Så nu blir det bara att vänta tills gruppen kommer tillbaka.
Ha en bra dag allihopa!

26.8.2017
Per Ekström
per@per.is
http://per804.wixsite.com/perekstrom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar